octombrie 14, 2006

Cartea Cartilor

Cunoastere directa, traire emotionala, indumnezeire

Editura Pegasus, 2004

Lucrarea cuprinde, sub forma de capitole, o sinteza a tot ceea ce am scris, atotcuprinzatoare - unica in literatura universala, ca stil si abordare.

In Intreaga Existenta Universala nu exista decat Un Unic Adevar. Nu a fost creat de nimeni, caci a existat El insusi totdeauna. Are Sursa in Vesnicie si curge necontenit spre aceeeasi Vesnicie. El se afla in toate cate exista - vazute si nevazute - si, ca atare, se afla si in noi oamenii, ca Unicitate Existentiala. Si ne intrebam: Oare unde L-am putea intalni, in mod direct si prin traire adecvata, decat in profunzimea fiintei proprii? Daca Il intalnim cu adevarat - prin traire emotiva, realizata in mod individual - mai poate exista vreo nedumerire ca intre noi si acea Sursa ar fi cumva deosebire sau contradictie?

Aceasta problema a paternitatii noastre m-a interesat la scurta vreme dupa ce mi s-a revelat inexistenta fenomenului moarte prin dedublare. Am dorit naprasnic sa-L cunosc pe enigmaticul Dumnezeu. Desprins de corpul fizic si de inca alte trei invelisuri de substante mai subtile, din mine nu mai ramasese decat Un Punct Luminos, perfect constient - aflat in fata unui Cer laptos! Eram deci O Scanteie Divina - cu vizibilitate constienta in toate partile - parte integranta din Imensa Lumina, numita Dumnezeu. Aceasta simpla descoperire - existenta in mine si in toti oamenii - m-a sustinut moral in toti anii ce au urmat, cu indemnul de a reconsidera Viata. Si eu am fost ca dumneavoastra, conditionat de ceea ce acumulasem intelectual. Vazandu-mi ratacirea am trecut la Cunoasterea de sine pe momente traitoare, in Uniune cu clipa prezenta. Nu am urmarit scop sau ideal, ci doar am constientizat ceea ce se iveste in oglinda propriei mele constiinte. Simpla constientizare mi-a oferit desprinderea de tot ce a fost si in Golul psihic ivit, am trait Uniunea cu Sublimul Adevar. In acel Gol sau Vid ori non-actiune, Scanteia Divina din profunzime singura s-a revelat si mi-a demonstrat ca omul adevarat este un Dumnezeu, coborat pe acest plan sa faca experienta in asociere cu materia densa.

Nu va multumiti cu ceea ce aflati, ci faceti la fel ca mine! Indemnul interior-intuitiv este singurul Invatator care va sfatuieste, oferindu-va atitudinea inteleapta, Dragostea nemarginita. Fiti ceea ce de fapt si sunteti, Divinitate libera, independenta si Iubire Absoluta! Momentele ce vor veni, prin insiruirea lor necontenita spre Vesnicie, ne asteapta sa le intalnim - prin traire emotionala in eternul proces de Indumnezeire sau Evolutie individuala!

Volumele cuprind un numar de 1390 poezii-oglinda. In toate temele nu veti intalni metafore ambiguie, ci numai cuvinte simple, pline de continut si usor de inteles, care indeamna de a fi puse imediat in aplicare, o data cu trairea si simtirea corespunzatoare. Veti observa tratarea aceleiasi probleme in titluri diferite sau folosirea de mai multe ori a aceluiasi titlu. Continutul, ca esenta, este asemanator, insa explicarea cu ajutorul cuvintelor este total diferita. Acest fapt demonstreaza in mod clar, timpul diferit in care a avut loc descrierea, insotita de trairea si simtirea inerent insotitoare. O astfel de exprimare nu putea fi conceputa de un simplu stiutor care, de obicei, se repeta prin ceea ce a inregistrat memorial.




Eu prin sutele de titluri nu tratez decat o tema:
Cunoasterea cea de sine - cum omul se manifesta
La intampinarea Vietii.

Temele le-am scris in vers fara vrere personala.
Asta a fost indrumarea!

Versul poarta-n el mesaj, care-i direct adresat
Sacrului, ce-L porti in tine, detinut si-ncatusat
De suprafata meschina, hidoasa la-nfatisare,
Niciodata multumita, in tot timpul tematoare.

Prin vers, indemnat tot timpul, ego-ul sa ti-l demasti.
El, aceasta fictiune, incontinuu te opreste sa vezi Cine anume Esti.
Cand depasesti a ta minte esti, de fapt, Intelepciune prin Minte Universala.

Dati intreaga-nsemnatate, repetatelor indemnuri de-a va privi si-asculta!
Atentia folosita - ca un laser dizolvant - la capacitatea sa.
De retinut, ca oglinda, ca si cel ce v-o ofera, nu au nici-o insemnatate.
Ramaneti numai cu-ndemnul de -a va observa constant, cu intreaga simplitate!

Repetarile? Ce-am putea spune de ele? Dar nu intelectual!
Cand asculti cu intelectul, nu prin traire directa,
In mod cert, tu le consideri la fel de repetitive.
Insa, ce se-ntampla oare cand e traire reala?

Cuvintele se repeta, dar trairea-i vesnic noua,
Precum prospetimea-i zilnic roua!

Sunt sau nu sunt de folos, cuiva, astfel de rostiri?
Nu-i deloc problema mea! Pe mine nu ma priveste!
Eu le-am scris dintr-un indemn dincolo de-a mele ganduri!

Daca-n voi gasesc ecou, orice tema va sfinteste!
Vremea impune mesajul, ca stricta necesitate.
Vine la timp potrivit cu-a lumii maturitate.
Mesajul se adreseaza clar, direct si fara dubiu, fiintelor pasionate,
Celor care iscodesc, interesate sa afle a Vietii Frumusete si a Ei Sacralitate!